29 Kasım 2009 Pazar

Türkcellin tavuğuna tevacüz etmişler

Türkcellin tavuğuna tevacüz etmişler Aveada OHHH BEEE demiş vodafonda demişki ANI YAŞAAAAA
zuhahahahaha

26 Kasım 2009 Perşembe

Türk vergi Sistemi geçmiş yıl soruları

TÜRK VERGİ SİSTEMİ 2
Aşağıdakilerden hangisinin vergi matrahı asgari ücrete bağlı olarak tespit edilemez
----- İŞverene bağlı çalışan işçilerin ücretleri

Vergi matrahının defter kayıt ve belgelere dayalı olarak tespitine imkan olmayan hallerde yapılan tarhiyat?
----- Resen tarhiyat

kurum kazancı ilke olarak gelir vergisi kanunundaki gelir unsurlarından hangisi esas alınarak tespit edilir
----- ticari kazanç

dar mükellef kurumlar için
----- Yanlızca Türkiyede elde ettikleri kazançlar vergilendirilir

Dar mükellef ulaştırma kurumların kazancı tespit edilirken aşağıdakilerden hangisi uygulanır?
----- Ortalama Emsal Oranı      (Önemli)

Tasfiye nezaman sona erer ? (Önemli)
----- Nihai bilançonun genel kurulda tabul edildiği tarihte

Ocak ayında kaynakta kesilen vergiler nezaman beyan edilir?
----- 20 Şubat

KDV 'nin türü nedir
----- harcama vergisi

Hepsiburada çılgınlığı

11Hepsiburada.com dan yaptığım alışverişlerin borçlarını ödemek için 100 takla atıyorum. Alışveriş Alışveriş Alışveriş... Nekadar kolay alınabilirse okadar çok alıyo insanlar yaa benim gibi çok kişi vardır eminim. Nasıl ödicem bukadar parayı bilmiyorum.

25 Kasım 2009 Çarşamba

Bayram namazı nasıl kılınır videolu anlatım.

Birinci rek'at:1) Cemaat düzgün sıralar hâlinde imamın arkasında yer alır ve 'Niyet ettim Allah rızası için Kurban Bayramı namazını kılmaya, uydum imama' diye niyet eder.

 

2) İmam 'Allahü Ekber' deyip ellerini yukarıya kaldırınca¸ cemaat de imamın peşinden 'Allahü Ekber' diyerek ellerini yukarıya kaldırıp bağlar.

3) Hem imam¸ hem de cemaat gizlice 'Sübhâneke'yi okur. Bundan sonra üç kere tekbir alınır. Tekbirlerin alınışı şöyledir:

Birinci Tekbir: İmam yüksek sesle¸ cemaat da onun peşinden gizlice 'Allahü Ekber' diyerek (iftitah tekbirinde olduğu gibi) ellerini yukarıya kaldırıp sonra aşağıya salıverirler. Burada kısa bir süre durulur.

İkinci Tekbir: İkinci defa 'Allahü Ekber' denilerek eller yukarıya kadırılıp yine aşağıya salıverilir ve burada da birincide olduğu kadar durulur.

Üçüncü Tekbir: Sonra yine 'Allahü Ekber' denilerek eller yukarıya kaldırılır ve aşağıya salıverilmeden bağlanır.

4) Bundan sonra imam¸ gizlice 'Eûzü-Besmele'¸ açıktan Fatiha ve bir sûre okur. (Cemaat bir şey okumaz¸ imamı dinler.)

5) Rükû ve secdeler yapılarak ayağa (ikinci rek'ata) kalkılır ve eller bağlanır.

İkinci Rek'at:

6) İmam gizlice Besmele¸ açıktan da Fatiha ve bir sûre okur. Sûre bitince imam yüksek sesle¸ cemaat da içinden (birinci rek'atta olduğu gibi) üç kere daha tekbir alır¸ üçüncü tekbirden sonra eller bağlanmadan¸ dördüncü tekbir ile rükûa varılır sonra da secdeler yapılarak oturulur.

7) Oturuşta¸ imam ve cemaat¸ 'Ettehiyyatü¸ Allâhümme salli¸ Allâhümme bârik ve Rabbenâ âtina...' duasını okuyarak önce sağa¸ sonra sola selâm verip namazı bitirirler.  Namazdan sonra hutbe okunur.

Allah kabul etsin!



Videolu anlatım için videoyu izleyin.

Lockerz Davetiyesi

Lockerze inancım kalmadı.

Bu sistemden hediyeler alan insanlara inanamıyorum, bu sistemin ayakta durma şansı hiç yok para kazanabilmelerinin bile mantığı yok bence lockerze üye olup uğraşmayın.

Buda lockerz şikayet olsun Lockerz göndermiyor

Lockerz hakkında bilgi :
Lockerz davetiye sistemi ile üye olabileceğiniz bir anket sitesidir. Dünyaca ünlü bu anket sitesi büyük firmalar adına anket düzenleyip ankete katılanlara istediği hediyeleri veren bi firmadır.
Youtube.com da lockerz diye aratarak onbinlerce hediye alan kişinin hediye kutularını açmasını görebilirsiniz.

Bu sistemi daha iyi anlamak için araştırabilirsiniz.
Hediyeler kargo ile tarafınıza gönderiliyor. isteyin yeter. Ne kaybedersinizki.

Mynet haberleri abartıyor.

Mynet haberlerinde hep abartıyor.

Bıktım artık haberleri okuyup sevinmekten.

en son haberi şu : Türk Telekom Sabit ücret iptali .

Daha mahkeme sonuçlanmamış. adam haberini kesin gözüyle yayınlıyo.
boşuna sevindik. Türk Telekom sabit ücret iptal dilekçesi aramaya başladım fuzuli yere :)

24 Kasım 2009 Salı

Türk Vergi Sistemi 2009 yılı yıl sonu sınavı hazırlık notları geçmiş yıllar sınav soru ve cevapları

TÜRK VERGİ SİSTEMİ DERS NOTLARI

Gelir vergisinde tam mükelleflerin yurt içi ve yurt dışı kazanç ve iratlarının toplanarak vergilendirilmesi aşağıdaki kurallardan hangisinin gereğidir?

-------------Şahsilik kuralı.
Balık yetiştirmek %1 kaynakta kesilen vergi

Götürü gider indirimi ""Hakların kiralanmasına"" uygulanamaz.

Aşağıdakilerden hangisi ücret geliri olarak vergilendirilmez?

------Yönetim kurulu başkan ve üyelerine verilen kar payları
Geçici vergi Kurumlar vergisinden "indirilemez"

Kara taşımacılığında    %12,
Deniz taşımacılığında   %15,
Hava taşımacılığında  %5

Maliye bakanlığı "Sermaye şirketlerinin" beyanname verme süresini uzatamaz

Kurumlar vergisinde vergilendirilme dönemi "hesap dönemi" dir.

Mal ve hizmet teslimlerinin kdv konusuna girmesi için "işlemlerin türkiyede yapılması" şarttır.

Kdv vergisinde yer alan istisnalar?
İhracat istis, petrol aramaları istis,taşımacılık istis, diplomatik istis.

hangisi KDV de yeralan istisna değil ?
sergi ve panayır istisnası, iştirak kazançları istisnası
Veraset ve intikal vergisinde uygulanan tarife türü "Artan oranlı tarife"

23 Kasım 2009 Pazartesi

Kısa dönem askerlik

1-acemiliğiniz sırasında askerliğinin son zamanında olan kısa dönemler çoğunlukta olmak üzere bir kaç eğitim çavuşunuz olacak.
sakın onlara boyun eğmeyin. size komutanım çektirmeye çalışacaklar, belki ceza vermeye kalkacaklar. sakın yapmayın.
gerekirse gidin şikayet edin. zaten biraz dişli olduğunuzu görünce gagaları kapanacaktır
2-askere gittiniz ve aradan 3 ay geçti ama hala bir komutan sizin adınızı bilmiyor. işte en şahane asker sizsiniz.
demek ki göze batmıyorsunuz ve tehlikeden uzaksınız. ikinci gün adınız mekanda yankılanıyorsa allah kolaylık versin.
bitmez o askerlik.
3-size orada yeşil dondan daha lazım olan şey boyun cüzdanı.

4-saç traşı

5-Bot için kaliteli tabanlık/keçe (Soğuk mekan ise yünlü olmasında fayda var).
Bot vurmasına karşı vatka alın. Hayatımı kurtarmıştı. Çok işe yarıyor.

6-Yeşil yün eldiven. İçtimadan önce komutanlar gelene kadar soğukta saatlerce dikilirken
ellerinizi korur gitmeden mutlaka alın. Ona rağmen soğuk nedeniyle parmağımda çatlak oldu.
Eldiven olmasa kim bilir nolurdu.
7-Bulaşık eldiveni
8-Bol iç çamaşırı ve çorap götürün. Eşofman ve spor ayakkanızı da alın yanınıza. Spor saati için verilen eşofmanlar uymayabiliyor. Hatta tayt gibi duruyor. Birlikte öyle gezmek de hoş olmaz :). Bu tür eşofman ya da kıyafetlerde öle acaip renkler tercih etmeyin. Hatta valiziniz bile göze batmayacak bir renge sahip olsun.
Bavulum kırmızı diye az kalsın İstanbul'a gönderiliyordu. Mavi, koyu yeşil gibi renkler yani koyu renkler mantıklı olur.
9-Sarı ve garip görünümlü yastıklara denk düşebilirsiniz. İçim rahat etmez diyorsanız yastık üzerine sermek için ufak bir el havlusu işinizi görecektir.
10-tırnak makası
--Islak mendil
Arko krem
diş macunu

11-Ufak bir dikiş seti.
12-askerlerin bol olduğu yerlerde durun. yatakhane vs.
13-300 tl yeter
14-Kirli bir botla asla dolanmayın, çok laf işitirsiniz benden sölemesi.
15-Sakalınız hızlı uzamıyorsa ve farkedilmiyorsa geceden traş olun. Botunuzu da gece boyayın. Sabah direkt kahvaltıyla başlarsınız, hayat size güzel olur
16-Güzel kol saatinizi evde bırakın ve askerde çok moda olan casionun o efsane saatlerinden birini alın. 10-20 TL birşey
17-Yıldızlar bile kısa dönem olduğunuzu bilirse size ona göre yaklaşırlar. Ben bunun için tekmil verirken başta dönemimi söylüyordum ve gerçekten işe yarıyordu düşünün ki genel komutanlıkta, normal bir tugayda göremeyeceğiniz binbaşılara, ve yüzbaşılara. Hiç bir zaman üstünüzden korkmayın korktuğunuzu belli etmeyin
18-selam vermek, sürekli hazır olda yürümek istemiyor ve sevmiyorsanız elinizde sürekli bişey olsun

22 Kasım 2009 Pazar

Kargo Şubeleri'nin dengesizlikleri.

Yahu şu kargo şirketleri çok cins firmalar.

Aras kargo ilçemizdeki şubesini kapattığı için yan ilçemizi arayıp kargomu sorgulamak için tam 1 hafta boyunca aradım telefonlara cevap vermemelerinden dolayı bölge müdürlüğünü aradım şikayet ettim beni aradılar özür felan dilediler ama para edermi terbiyesizlik.

Yurt içi kargo da ilçemizde şubesi olmadığı için ilçemize 2 günde bir kargo getiriyor, bazen de kargoları unutuyolar bidaha 3-4 gün sonra geldikleri zaman getiriyolar.

Düzgün bi kargo şirketi gözüme hiç rastlamadı. (hakkını yememek lazım ups kargo biraz daha iyi gibime geliyo 6-7 kez çalıştım)

21 Kasım 2009 Cumartesi

Türk Vergi Sistemi Geçmiş yıl soruları ve cevapları

TÜRK VERGİ SİSTEMİ 2
Aşağıdakilerden hangisinin vergi matrahı asgari ücrete bağlı olarak tespit edilemez
----- İŞverene bağlı çalışan işçilerin ücretleri

Vergi matrahının defter kayıt ve belgelere dayalı olarak tespitine imkan olmayan hallerde yapılan tarhiyat?
----- Resen tarhiyat

kurum kazancı ilke olarak gelir vergisi kanunundaki gelir unsurlarından hangisi esas alınarak tespit edilir
----- ticari kazanç

15 Kasım 2009 Pazar

Youtubeye nasıl girilir

Yahu youtubeye nasıl giricez vtunnel.com haricinde yokmu bunun çaresi bıktık artık.
Açın şu siteyi aloooooooooooooooo

Kurban Nasıl Kesilir videolu anlatım

Kurban nasıl kesilir, görüntülü anlatım.
Videolu kurban kesimi.

2 Kasım 2009 Pazartesi

Hepsiburada.com yeni tasarım

Hepsiburada.com yeni tasarımıyla karşımızda.

Çok güzel ve çok iç açıcı olmuş.

Yapanların eline sağlık.

www.hepsiburada.com