6 Mart 2010 Cumartesi

Mustafa İSLAMOĞLU yanıtlıyor

Mustafa İSLAMOĞLU yanıtlıyor ;
Saygı değer hocam,
32 yaşındayım. Evimdeyim. Güneşten önce uyandığım için bolca vaktim var ve (adına, taktirine kurban olduğum) Allah tarafından yetenek, artı sorumlulukla imtihan edilmekte olan, iki dünyalı insanlardan biriyim. Kendimle barışık yaşayabilmek, yaşadığım dünyaya değer katabilmek adına (bir yıldır) çaba sarfetmekteyim. Fikir ve yaşam tarzı olarak kadim takipçiniz olduğum için olsa gerek yine size yazmayı (hatta) yazmaya devam etmeyi düşünüyorum. İsterseniz bıkabilir, hiç okumayabilirsiniz. Madem bu (masal) alanın boş olduğuna inanıyorsunuz bana bir fırsat vermek zorunda değil misiniz? Şimdiye kadar bulunduğum teşebbüslerin hayal kırıklığı ile neticelenmesinin esas illeti ve anlamı niteliksiz değil diplomasız olmamdır. Devam edemediğim okul yaşamım hayatımın fırsatlarını değerlendirmemin önünde müzmin bir engel olarak duruyor. Lakin bildiğim kadarıyla siz, resmî ideolojinin eğitim (öğütüm) sistemine karşı tepkili ve temkinli birisiniz. Te’vile, lafı gevelemeye hacet yok hocam! Eğer vazgeçer, seküler yaşamın ağırlığı altında, hayal ve hedeflerinden uzaklaşan biri haline gelirsem, bunda kapısını defaatle çaldığım insanların vebali büyük olacaktır!

Eğer araştırdıysanız, bu alanda haketmediği halde hasbelkader kalem cambazlığı yapmaya çalışan çok sayıda insan var. Özellikle MEB tavsiyeli ve okulların kütüphanelerinde bulunan kitaplara bakıyorum, içerik ve mesaj bakımından kayda ve taktire şayan kitap bulmak seçici olma yeteneğinizle paralel. Hiçbir kurgusal ve anlamsal nitelik taşımayan birçok kitap çocuklarımızın bilinçlerine sunuluyor. Geçen yıl birinci sınıfa giden kızım okuldaki tüm kitapları okuma başarısıyla göz doldurmuştu fakat bunun manevî semeresini alamamak yukarıdaki tespitimi teyid ediyor.

Hocam, meydan boş diyorsunuz. Birileri meydanı doldurma adına mesafe alırken biz yazdıklarımızı klasörlerde müebbet yalnızlıklara mı terk edelim?
Size öneri sunmak haddim olmaz, lakin sizden bir nebze de olsa ilgi beklemek hakkımdır sanırım? Şu sıkıntılı mecrada, hiçbir şey görmemiş, duymamış biri olarak davranmam gerekiyorsa varsın hayallerim ütopya olmaya mahkum olsun. Ben her şeye rağmen sizi (Allah adına) sevmeye ve okumaya devam edeceğim. Kırgınlığımı, serzenişlerimi çocukluğuma ve cahilliğime verirsiniz olur biter.
Samsun’da dört yaşındaki ahmet yasin dahil olmak üzere ailece sizi tanıyan ve mealinizle yeni bir bilinç inşaası için uğraşı veren birileri olduğunu unutmayın. İnsana olan saygınızdan bunun sizi mütebessim yaptığını görür gibiyim.
Bizi var ve kendine yar eden Allah’a emanet kalın hocam. Emaneti zayi etmeyene havale ettim ki zamanın zifirinde kaleminizdeki ışığa muhtaç yürekler yüzüstü kalmasın.
Sevgili Talibe;

Allah'ın kullarına şefkat ve rahmet vaciptir. İnanın size yazdığım şu satırları damarlarımdan kamışlarla kan çekerek yazıyorum. Yetişemiyorum. Mesajlarınızın her binini okumak için dahi zamanım yetmiyor, kaldı ki cevap yazmak... Bir siz değilsiniz. Sizin gibi nice bir kul var tahmin edebiliyor musunuz? Hemen hepsi de sizin dediğinizi diyor, hepsi de ilgi bekliyor, hepsi de sitem ediyor. Hepsi de tek olduğunu düşünüyor. İşin garibi hepsi de kendince haklı.

Ama ne olur bana da hak verin. Yetişemiyorum. Vazifelerim var, çalışmalarım var, sorumluluklarım var, projelerim var, çocuklarım, evim, eşim diye saymadım bakın daha...

Sizlere kitap olarak eserlerimle, Hilal yoluyla sohbetlerimle, internet yoluyla makalelerimle gelmem yetmeli. Sizden ricam: Yazmazsam ölürüm dediğiniz zaman yazın, ne olur. Ben cevap veririm, ama bu sizi vebale sokar diye de korkarım.

Durumu daha kritik, daha zorda, daha darda, mesela hidayet bekleyen bir İngiliz, bir Macar bir Roman'ın sırada bekleyebileceğini veya intiharın içine gelmiş birileri olabileceğini ve benim onlara yazacağım iki satırdan onları mahrum edebileceğiniz ihtimalini de hesaba katın.



Sadece anlayış, benim aziz kardeşim.

Değilse siz de her mümin gibi başım gözüm üstünde yeriniz var. Varlığım bu ümmete sebil olsun vallahi de, billahi de, tallahi de...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder